spikmatta

Vi hade inte en tanke på att införskaffa oss en spikmatta. När min man fyllde år fick han en sådan i present och nu skulle vi inte kunna vara utan!

Det medföljande lilla häftet beskriver flera olika användningssätt av spikmattan och jag tycker att det är riktigt lättläst och förståerligt.
Här nedan skriver jag ner lite av effekterna man beskriver i häftet och lovar att återkomma med personlig feedback på våra upplevelser om spikmattan.

Effekt:
Rygg

Stimulerar akupressurpunkter och nerver runt vertebras utmed ryggraden. Bra för de flesta ryggproblem.
Mage
Ökar metabolismen och löser upp djupa spänningar i diafragma och andningsmuskulaturen.
Käke
Löser spänningar i käke och nacke, samt ger ny lyster till ansiktet. Mycket bra mot spänningar i ansiktet och tandgnisslande.
Säte
Löser spänningar i ländrygg och säte. Ger stabilitet och energi. Sätet är ofta mycket spänt. Det är dörför viktigt att finna avslappning i sätesmuskulaturen. Mycket bra mot ischias.


Det gör ont till en början men blir sedan härligt och avslappnanade - woooaaaaaaowwwww!!

//T&S

Kommentarer
Postat av: SYSS/Malin

Kul att presenten va uppskattad:)

Det gör ont i början men sen är det så skönt.

Kram kram

2009-03-10 @ 10:45:26
Postat av: Nina

Jag kan bara hålla med - jag somnar alltid på min "spikis", så avslappnad blir jag! :-D



2009-03-10 @ 18:04:16
URL: http://smaulandskan.webblogg.se/
Postat av: jennie

Har precis inhandlat en matta vi oxå... ont i början men sen avslappnande, ska bli intressant o se om mitt ryggont kan släppa, är väldigt spänd i bäckenet sen graviditeterna så hoppas nu kunna få lite ordning på det!

Så tack för tipset!

Kram

2009-03-19 @ 20:34:41
URL: http://blivandefrularsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0