V.13 "Ladda batterierna" med kondition

Att rensa tankar eller att ladda batterierna känns ofta behövligt!
För mig är ett riktigt konditionspass det bästa receptet för att te.x bota stress, negativa tankar/tankemönster eller för en bättre självkänsla. Tränar man riktigt länge kan det även motverka irritationer som kan uppkomma (exempelvis för mig vid pms).

Så därför tänkte jag tipsa om ett litet hett konditionspass ;)

Värm upp med att jogga lätt i 10min.

Intervall i trappor eller uppförsbacke. Vi bor på 5e våningen vilket innebär ca.150 trappsteg. Jag kör dessa upp och ner 3ggr med 30 sekunders vila emellan. Om du har en uppförsbacke, se då till att den är så lång att du springer i raskt tempo minst 40 sekunder (gärna 1min & 30sek)

Jogga lätt i 10min

Kör intervallpasset igen

Jogga lätt i 5 till 10min - nedtrappning.

(har du mer att ge så kör intervallpasset ytterligare en gång men trappa ner efteråt för att få tillbaka en lugn andning och puls = avslappning, välmående och ett jävligt förnöjsamt leende att du klarat ett mastodontpass!)

Glöm inte stretcha ben, stuss och rygg.

Spänning är vem du tror att du skall vara.
Avslappning är vem du är.
//Kinesiskt ordspråk


Kör hårt och berätta gärna hur det gått!
Tessan & Sofia

Kommentarer
Postat av: S&LillaH

Sitter hemma vi köksbordet, min lilla tjej sover och jag läääääääängtar tills ikväll när jag får gå och träna!!

2009-03-24 @ 14:50:13
Postat av: Hanna Lillsis

Tycker det är jättebra att ni visar på bild hur varje övning går till. Och sen tycker jag det var super med ett inlägg om bra mellanmål! Jag tycker det är jättesvårt med att veta vad man ska äta under em, då man ofta blir sugen på något gott. Ska testa det där med frukt och nötter!

Keep up the good work! =)

2009-03-25 @ 22:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0